Monday, January 19, 2009

UTUSAN : CARI CARA PERBAIKI PERKHIDMATAN PESAKIT LUAR dr pengarang

m.s 10 utusan melayu, ISNIN 19 JAN 2009

"BAGI MEMENUHI HASRAT UNTUK MEMBERI KHIDMAT DALAM TEMPOH 30 MINIT, KAKITANGAN YG TERDIRI DRPD DOKTOR, JURURAWAT DAN PEMBANTU HOSPITAL PERLU MENGUBAH CARA BEKERJA"

....ramai yang merungut sbb perlu menunggu 3 jam untuk mendapatkan perkhidmatan perubatan di hospital/klinik kesihatan kerajaan, tapi ramai tidak yg mengetahui seorg doktor perlu melayan sehingga 50 org pesakit selama sejam tanpa henti, waktu makan, waktu solat perlu dioptimumkan sebaik mungkin,belum lagi yang bekerja di bhgn kecemasan terpaksa melayan antara pesakit luar yg demam batuk selesema dtg di waktu mlm dan pesakit yang trauma kemalangan, strok dimana memerlukan perkhidmatan yang cepat dan pantas....

sebaiknya bukan shj kita melihat sesuatu itu dr luar tetapi kita selami dr dlm apa sbnrnya yg berlaku...jgn kerana rungutan awam yg menunggu selama 3 jam utk mendapatkan rawatan terlalu diambil serius...sbnrnya ada lagi yg perlu di fikirkan dan diambil tindakan sewajarnya....lihatlah, alamilah dan selamilah...nanti baru anda tahu apa sbnrnya ada di dlm sana.....

No comments:

Search This Blog