Tuesday, January 7, 2014

ok ke

awak ok?....

Kali terakhir datang mencari remis 15 tahun yang lalu, ketika itu mak masih mengandungkan Afif.
'Kita nak g mn abah?'
'kita nak cari siput, jeng jeng jeng'

Banyak yang dah berubah di BNO, sekarang ni dah ada gerai menjual makanan, katanya mee udang banjir kat sini boleh tahan juga rasanya. Tapi kali ni aku nak mencari remis, aku nak tunjukkan pada anak2 apa itu remis dan keseronokan yang aku harap mereka kenang sampai bila2 sbgmn apa yg pernah aku lalui 15 tahun yang lalu.

Amai membawa aku menyusuri jalan tanah merah yg semuatnya utk sebuah kereta lalu pada satu masa. Sampai satu ketika, kami tersangkut sbb ada pokok tumbang yang menghalang laluan jalan. Terpaksalah aku mengundurkan kereta merentasi semula selut lumpur, mujur tiada kenderaan yang masuk.

Akhirnya sampai juga di tepi pantai, angin menderu2 masuk. Teraasa damai menusuk di jiwa.

"Jom kita cari siput.....cepat2"

Setelah menggali beberapa tempat aku memutuskan untuk tidak meneruskan hasratku utk mencari remis, aku rasa tiada lagi remis disini. Muhd dan Aisyah leka bermain pasir.






No comments:

Search This Blog