Monday, March 5, 2018

Menyalahkan org lain?

Perut malam tadi kurang selesa, aku fikir mungkin kerna telur kicap kelmarin yg aku jamah untuk bersarapan pagi. Aku hanya melihat ikan kari di dalam kuali. Semalam aku goreng 2 potong buat makan tghari, bersama2 aku tambah telur mata masak kicap.

Sepanjang minggu lepas menu berkonsepkan ayam, ayam kari, ayam goreng. Sempat aku singgah ke pasar jumaat lepas membeli ikan. Walaupun asalnya aku mencari ikan kembung disebabkan lebih murah. Sedikit sesal juga aku membeli terlebih dr budget yg aku fikirkan di awalnya. Dan hari ini aku rasa, sesalan itu bertambah, ikan kari semalam tiada sesiapa yg menjamahnya. Pasti sudahnya akan ke dalam tong sampah.

"Mak kena stay 9-10 hari lagi" balas Fizi.
"Susah juga tu xde siapa yg nak bantu tengokkan, mungkin ayah boleh temankan sesekali"


Aku perasan minyak tinggal 3 bar. Hakikatnya dalam wallet ini cuma ada beberapa helai note $1. Waze telah memaklumkan jualan bulanan telah dimasukkan ke dalam bank, masalah yg sama berulangkali setiap bulan apabila perlu meminjam account org lain. Sebenarnya aku pun dah penat. Kadangkala aku termenung panjang, apa yg aku buat disini. Memudahkan secara umumnya namun dari sudut hati kecil aku terasa kekosongan. Mujurla ada hasil jualan bulanan namun hakikatnya segala2nya pun kena curi2 masa dan ruang yg sendiri.

Besar juga harapan aku resume itu dapat diterima. Aku nak bangunn semula dan keluar. Sesuatu perkara memang pasti ada pengorbanan.

No comments:

Search This Blog