Friday, April 20, 2018

Mencari hotel

Perjalanan 8jam memang membuatkan badan penat. Sedikit usikan emosi pasti mencetuskan kemarahan. Sampai di kk jalan sudahpun dipenuhi dgn kenderaan memandangkan waktu puncak org pulang dr kerja. Jalan yg aku lalui pertama kali aku cuba dan agak jauh dr bandar dan tempat kebiasaan kami. Sengaja utk mcuba tempat baru sekurangnya ada pengalaman yg boleh nanti utk dibandingkan. Aku tersesat hampir 20min kerana terlepas lorong, gps hp pun tidak membantu asyik hilang arah.


Apa yg aku dimaklumkan kawasan ini berhampiran dgn ums dan merupakan hypermarket terbesar di kk. Pengalaman pertama dr segi impressi mmg mengkagumkan, anak2 mulai teruja terutama sekali yg bongsu kerana hotel tersebut di atas shopping mall. Bila memasuki bilik, agak kontra dgn suasana diluar. Biliknya agak sempit dan ruang tandas lebih besar drpd ruang tidur. Tahap kebersihan tidak memuaskan, namun kerana terlalu penat aku rehatkan badan sebelum memikirkan tindakan lanjut. Apabila memijakkan kaki di atas carpet terasa tidak selesa. Kelihatan juga kotoran di bhgn dinding dan disudut2 penjuru bilik.

Aku mengambil keputusan untuk berjalan sebentar di shopping mall. Selain itu perut memang terasa perlu diisi , anak2 pun pasti lapar.




Selepas selesai makan malam badan baru terasa ada suntikan tenaga dan kadar kewarasan lojikal akal menjadi lebih baik, kami pun pulang semula ke hotel. Jadi aku singgah di lobi dan meminta utk menukar bilik yg lain. Alhamdulillah Allah mudahkan urusan. Bilik yg baru lebih baik dan bersih. Luas drpd yg mula2 kami masuk. Sememangnya kami lena kesejukan malam itu kerana penyaman udara yg  sejuk menyejukkan , ditambah  kerana keletihan perjalanan yang panjang.

No comments:

Search This Blog