Saturday, August 5, 2023

kisah seorg ayah

"tuan, jika sy cari sndiri lesen plumber tu boleh"
" Boleh, tiada masalah"
Kebetulan pejabat plumber tu berhampiran sgt dgn pejabat jkr. Alhamdulillah urusan berjalan dgn baik dan lancar. Sebelum ini plumber yg dicdgkan oleh kenalan aku rasa sengaja utk mengenakan, kerja belum selesai namun sudah meminta bayaran. Bayaran yg dikenakan pula mmg bg aku harga yg tidak munasabah berdasarkan krja yg telah disiapkan. Mujurlah tuan punya banglo mmg seorg yg baik.

Aku kagun dgn kisah en.selamat, gagah dan cekal berulang alik bermotosikal lagenda 110. Aku pun kadang2 rasa lemah semangat sbgmana lagu xpdc semangat yg hilang kerana tekanan dan desakan hidup. Aku rasa seolah tidak bernasib baik, aku gagal dlm membina sebuah keluarga, aku jg gagal dalam sebuah kerjaya. Aku masih bersusah dan memaksa diri dengan pelbagai peluang utk dikejar.

Tidak lama lagi aku perlu cari tempat berteduh yang baru dan memulakan semula kitaran hidup yg lain.

"Itu bukan masalah i"
Kisah hajjah yg baru pulang namun auranya sgt negatif sehinggakan suasana yg ceria berubah menjadi menyendiri itu lebih baik. 

Aku fikir itulah aturan allah utk hidup aku. Baik perlu berpada2. 

No comments:

Search This Blog