Tuesday, September 18, 2018

Rumah

Aku pernah tinggal disetinggan, ingat lagi masa itu aku mengikut abah, wak yem dan arwah atuk ke sebuah tanah, disitu ada perigi, pokok pisang, landasan keretapi, dan kilang2. Kami makan bekal yg mak bekalkan dan yg paling aku ingat kami makan beralaskan daun pisang. Aku tidak pernah tanya dan tahu dari mana abah mendapat lokasi rumah yg bakal didirikan itu. Wak yem memang tukang rumah begitu juga atuk, abah sebagai pembantu manakala aku hanya sebagai pemerhati.

Ketika itu untuk masuk ke kawasan rumah memang tiada jalan bertar, laluan hanyalah jalan tanah dan apabila hujan tanah akan menjadi lembik dan digenangi air. Silap menunggang motorsikal pasti akan jatuh dan tayar melekat dilumpur. Zaman ini kereta masih kurang. Rata2 masih berbasikal ataupun motorsikal. Ayah arwah kawanku berbasikal ke tempat kerja dr sg rasa sampailah ke kilang di s15 shah alam. Bahkan aku juga pernah berbasikal merentasi shah alam hingga ke Bukit Cahaya bersama-sama dengan arwah akhtar, arwah koyem dan shamsul. Aku masih menyimpan gambar tersebut sebagai kenangan. Kenangan yg pasti aku semat sampai bila-bila.

PART 2
Tiba2 aku menerima pesanan ws drpd individu yg tidak aku kenali. Ws tersebut aku terima 3hari yg lalu tp tidak pula aku padam dan block.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
APARTMENT RESIDENCE NEAR UKM BANGI
STARTING PRICE FROM RM 318,800.00
(COMPLETION 2021)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
## UNIT SIZE : 1007 SQ.FT TO 1,227 SQ.FT
## 3 BEDROOM, 2 BATHROOM
## CASH REBATE UP TO RM38,000.00
## ZERO DOWN PAYMENT
## BOOKING FEES ONLY RM500
## FREE SPA & LOAN LEGAL FEE
# 10% DISCOUNT FOR BUMI, 7% DISCOUNT FOR NON BUMI

FACILITIES
=================
## FREE 2 CAR PARKS BAYS
## GATED & GUARDED
## 13,000 SQFT CENTRAL REST & RECREATIONAL AREA FOR THE RESIDENTS
##  ROOFTOP RECREATIONAL FACILITIES
##  FAMILY PICNIC GARDEN
##  RESTING WAKAF
##  SWIMMING POOL
##  CHILDREN WADING POOL
##  INDOOR GYMNASIUM
##  MULTIPURPOSE HALL
##  KINDERGARDEN SERVICES
##  SURAU
##  & MANY MORES

ACCESSIBILITY
=================
## NORTH-SOUTH EXPRESS (NSE)
## KAJANG DISPERSAL LINK EXPRESSWAY (SILK)
## JALAN REKO, KAJANG
## UKM KTM STATION

SURROUNDING AREA - PUBLIC AMENITIES
===================
## BANGI GOLF RESORT
## DANAU GOLF CLUB
## BANGI GATEWAY SHOPPING COMPLEX
## IOI CITY MALL
## COLLEGES (UKM, GMI)
## BANGI WONDERLAND THEME PARK
## TAMAN TASIK CHEMPAKA, BANDAR BARU BANGI
## PRIVATE SCHOOL (GREENVIEW ISLAMIC SCHOOL)
## PUBLIC PRIMARY & SECONDARY ISLAMIC SCHOOL BANGI

Sementara menunggu di dalam kereta aku membalas wsnya.

"Ada layout?"


No comments:

Search This Blog