Thursday, November 21, 2019

iri hati jd dendam

Iri hati merupakan sesuatu yg sgt memberikan kesan yg sgt panjang. Lukanya akan jd dalam dan kerana itu juga sebuah kesabaran boleh hilang dan bertukar dendam. Aku fikir itulah yg aku lalui pada saat dan ketika ini. Ya, hari ini ada yg persoalkan kebaikan2 yg pernah aku hulurkan kerana aib dan sebuah dosa yg aku cetuskan.

Bgmna mungkin sebuah hubungan dpt bertahan jika semua perkara diambil serius dan dijadikan dlm kira2 dr sekecil perkara hingga sebesarnya. Sedangkan kebaikan2 dan perubahan yg aku bw hanya dipandang sepi. 

Aku berfikir hari ini, utk apa aku pertahankan tuduhan2 yg baru aku sedar tiada gunanya utk aku buktikan apa2. Mereka tidak pernah peduli pun. Sebesae zarah buruk aku juga yg dibesarkan dan disampaikan kpd semua.

Biarlah dendam itu aku simpan kerana mbuang masa utk aku melayan emosi dan hidup dibawah pengaruh emosi mereka. 

Aku terasa ?mungkin dulu tp hari ini tidak lagi. Wallahualam

No comments:

Search This Blog