Tuesday, November 19, 2019

nilai diri untuk sebuah harga

Samada teruskan berubah ke satu fasa yg baharu ataupun kekal sama dan cuba mengubah persepsi orang. Aku dalam fasa keliru antara ihsan dan kasih sayang. Pasti dalam keputusan ini ada jiwa yg bakal beremosi.

Disuatu nilai, aku mmg telah ditetapkan sbg insan yg bukan sempurna sepenuhnya. Cuma aku berusaha mengisi kekosongan ketidaksempurnaan itu namun tetap lompong. Yg lompong itu masih kekal menjadi ukuran mengatakn aku tidak bertanggungjawab dan berusaha sepenuhnya 

Tetapkan nilai kita dengan meninggalkan pada mereka yg tidak menghargai usaha dan kudrat lelah. Aku katakan mmg aku bukan sempurna. Aku juga tidak salahkan kelopongan org lain utk aku jadikan sebab dan menuding jari. Walaupun aku bertahan lama kelmaaan kadar ikhlasku berkurangan. Akhirnya membuak pula menjadi trauma emosi menjadi mudah sentap dan terasa hati. Mereka memang tidak akan faham mengatakan aku terpedaya dengan rayuan dan berubah hati.

Kekuatan itulah yg aku cari yg aku fikir pada satu ketika aku membuat keputusan yg betul. Rupanya kaedah aku salah dan keadaan menjadi semakin teruk dan celaru. Sungguh aku serabut dgn perasaan dan emosi.

Aku sudah cukup dewasa kah untuk mengubah tradisi ini, bahkan akan mengundang sebuah palitan hitam dlm hidupku ini. Tidak pernah dibuat keturunanku begitu. Benarkah aku gila pada itu? Hakikat sebuah hubungan.

Aku benar2 bukan dan masih keliru.

No comments:

Search This Blog