Sunday, December 18, 2022

dunia android

Perkara terbaik utk meluahkan emosi yg marah sedih kecewa ialah aku menulis. Aku rasa perlu bercakap dgn diri sndiri. Utk terapi supaya aku tidak menanggung beban kemarahan kesedihan dan kekecewaan. 

Kadangkala letih dgn kehidupan terutama sikap manusia. Aku fikir sudah sehabis baik utk memelihara sesuatu perkara dan emosi. Aku jg tidak mahu tergolong dlm manusia yg menyusahkan org lain. Aku juga ada batas dan sabar itu juga ada sampai maksima yg perlu kita yakini. 

Mengorbankn masa utk org lain benar2 ibarat lilin yg membakar. Bakar itu diselubungi dgn jiwa kita yg turut dibakar. Kesakitan yg dtg itu didalam yg manakan org lain bisa melihat dan menafsirnya. Dan yg pasti aku rasa makin dibakar dgn usaha yg kita yakini cukup utk org yg kita korbankan hakikatnya sebaliknya semakin byk kita korban semakin marak api itu.

Teknoloji itu juga jahat dan menyusahkan hidup kita. lebih aman ditahun 80-90an kita tidak bergantung dgn telefon ditangan. Harini kita bawa kemana2 sehingga kita risau apabila tertinggal n tanpanya. 

Aku ingin melupakan seketika dunia, kisah pahit dr org2 yg aku korbankan. Selamat tinggal dunia android.

No comments:

Search This Blog