Friday, December 16, 2022

tudung saji

Petang td balik dr mpkj mmg rasa lapar sangat, mujur dpt jg submit pelan walaupun td hampir kena sidai sbb system bayaran tu down. Selesai seperkara dan isnin kena dtg semula utk byr wang cagaran.

Apa yg belegar didlm kpl aku nak masak nasi grg kampung, ada ayam, ikan bilis dan udang daj sayur kangkung. Alhamdulillah keyang masak sndiri lebih puas dan ada lg separuh utk aku mkn mlm nanti. 

Rumah ini seolah aku mcm menumpang serba serbi brg aku beli kalau x hilang kena buang atau misteri entah kemana. Hati mmg sakit tp aku bersabar memujuk. 

Sebgmana yg aku duga bila pulang dr balakong nasi grg aku terdedah, tudung saji elok dia simpan kat bilik blkg. Mak aku nak solat pun xde bilik betul2 mcm menumpang. 

Brp lama aku nak bertahan? Mmg x lama aku fikir. Sbbnya aku sentiasa positif dgn hidup aku menyelasaikan semua masalah kerja dan tidak mahu mencari punca utk bergaduh dgn org lain. Tetapi ada manusia sebaliknya. 

Aku masuk terus ke bilik mndiamkan diri dan mengunci pintu mengasingkan diri dr dunia luar buat sementara. 

No comments:

Search This Blog