Sunday, May 7, 2023

titian perjalanan

Kita akan senantiasa diuji samada baik dan buruk. Yg buruk akan jadi pahit dan susah utk dilupakan. Aku sering bertanyakan pada diri sendiri merenung dan menahan dada berombak kesakitan. Sakit apabila ingatan diterjah dgn kisah pahit yg sepatutnya ditanam jauh utk hilang dr ingatan.

Kita akan merasakan aku lah yg terbaik dlm berusaha untuk menjaga hati, serba serbi yang aku juga sedar mungkin dipandangan hati org lain hanya biasa2. Sakitnya apabila ada yg bermain2 dan kebiasaannya mmg aku akan berputih mata dan kecewa. Jujur aku juga sgt kecewa dan tawar hati. 

Tawar hati dgn ihsan dan kasih syg yg perlu ada pembuktian kesungguhan dan persaingan dan akhirnya uang juga menjadi aras sesuatu utk menunjukkan kemenangan, walaupun semua org tahu kepalsuan uang itu boleh dicipta kerana uang itu akan habis juga. 

Aku hanya ada kenangan manis tp syg beransur dipadam diantaranya dgn kenangan pahit yg menghitamkan keseluruhannya. 

Lesu walaupun aku tahu ada tugasan yg belum selesai, ada beban dibahu yg tidak boleh aku tinggalkan. Ada janji juga yg belum dipatuhi. 

Esok, sungguh aku tidak tahu, ragu2...aku tidak mampu dan mampu aku juga yg tentukan, yg pasti semangat aku lelah serba serbi. 

Offdata seketika. Dari semua.(itu hanya kepalsuan)

#jarilukakeranapisaulipat
#kisahklassikutkmasadepan
#anakanda




No comments:

Search This Blog