Friday, September 20, 2024

bukan suka dan duka

Rutin harian setiap awal pg subuh aku dah bergerak, lengang kenderaan agaknya ramai bercuti dlm musim cuti penggal persekolahan. Dan walaupun 3_4min tp kesannya jelas dipenghujung dimana 25min sampai didestinasi. Subuh pun lebih awal 5min dr jam 6pagi. Suasana subuh hening sedikit panas cuaca terganggu dgn kegilaan manusia yg dibawah emosi mental tiba2 mengetuk tong sampah dihadapanku. Bertopi dan rambut panjang mengomel bahasa yg tidak difahami.

Kegusaran aku melihat angka baki duit yg ada dalam simpanan. 

Pg ni jg aku ada janji dgn brahim utk uruskan dokumen iwk. Perut aku pula memulas2 walaupun sudahpun aku lepaskan diawal subuh td. Akhirnya aku fikir lebih baik singgah sebentar kerumah lebih selesa utk tunaikan hajat.

Dokumen2 utk permohonan ke iwk aky telah kemas dan susun2 utk brahim bw ke senawang nanti.

"Gi, ni ada utk ko"
Dia mengambil bungkusan plastik diblkgnya.
Aku sgt gembira dan berbesar hati dia belikan aku sejadah yg cntik dr sana. Mmg sedikit pun aku tidak menyangka. 
Ada insan yg menghargai kita. 

#bhgn bukan suka

hidup ini ujian dan ujian dan ujian selagi kita diberikan nyawa. Bila ada manusia yg tidak bersyukur dgn nikmat yg ada dimukabumi. 

"Abah kena lawan jgn berdiam"


No comments:

Search This Blog