Sunday, September 15, 2024

mimpi exam

Aku terjaga 445am, lampu bilik masih terang, ayat quran yg aku pasang dilaptop telah sepi. Anehnya mimpi aku. Aku brahim, fendi dlm bilik kuliah. Sedang mengambil exam utk kertas pendidikan jasmani. Semalamnya aku langsung tidak sentuh dan baca utk persediaan peperiksaan. 

Terkebil2 aku melihat soalan, aku selak dan baca, langsung aku tiada ilham utk menjawab. Aku pandang brahim dgn harapan dia bg aku melihat jawapan. Pengawas hanya duduk dihadapan. Walaupun aku cuba dan brahim seolah merestui perbuatan aku tp aku x nmpak apa yg brahim tulis. 

Masa semakin suntuk, pengawas mulai bangun dan mmberi isyarat masa sudahpun tamat. Hanya 2 org yg masih belum kemukakan kertas jawapan termasuk aku. Aku memanggil fendi tp dia hanya berikan reaksi lemah dan acuh shj 

Aku kehadapan dan terus menghantar kertas jawapan yg kosong.  Dan aku pun terjaga.


No comments:

Search This Blog