Saturday, January 9, 2010

Piala Sumbangsih

Liga Super memulakan tirai 2010 dengan pertemuan tumpuan Piala Sumbangsih antara Negeri Sembilan selaku juara Piala Malaysia dengan Selangor selaku juara liga tahun 2009.

Pada separuh masa Negeri Sembilan mendahului melalui sepakan percuma dari luar kotak penalti dan ditanduk masuk oleh Idris Karim menewaskan pemain pertahanan dan penjaga gol Selangor. Selangor yang menurunkan pemain-pemain baru antaranya Faderin Kadir, Liew Kit Kong, Safiq Rahim dan Assaruddin Putra. Namun gerakan-gerakan kurang bertenaga dan dua percubaan dari luar kotak penalti melalui Faderin berjaya digagalkan oleh penjaga gol lawan.

Lewat separuh masa kedua, Selangor membawa masuk R.Surendran dan Amirul Hadi. Ternyata membawa kesan terutama kepada bahagian midfield dimana Amri bertindak selaku midfield dan Safee berganding bersama-sama R.Surendran.

Selangor berjaya menyamakan kedudukan melalui gerakan menarik R.Surendran menewaskan 2 pemain pertahanan sebelum melorongkan bola kepada Safee dan menewaskan penjaga gol Negeri Sembilan. Selepas itu, hasil gerakan menarik R.Surendran mengarahkan bola kpd Safee dan membuat hantaran silang dan disempurnakan dengan cantik oleh R.Surendran untuk gol kemenangan Selangor.

No comments:

Search This Blog