Monday, October 10, 2022

menunggu

Tular parlimen telah dibubarkan, hari ini cuti sempena ganti hari maulidr rasul semalam. 3hari cuti aku hanya berdiam dirumah. Hari pertama selera makan pun aku tidak tahu apa yg benar2 dpt membuka selera. Bahan utk masak ada kbykannya cuma aku tiada semangat untuk memasak. 

Hari ini aku keluar ke giant, bila dikaunter q panjang. Aku rasa seolah menyesal pula keluar diwaktu tghari, aku agak tentu tidak ramai. Mujurlah ada kaunter tambahan yg dibuka dan dgn pantas aku kehadapan.

Fikiranku tidak fokus, sbnrnya aku pun tidak tahu apa yg mbuka selera aku utk makan. Pg td aku masak sardin campur telur pecah. Aku makan dgn roti dan nasi.

Sesekali aku vid call anak2, rupanya ada dinilai. Sekurangnya aku rasa sempatla nak keluar bersama mrk ptg nanti.

aku karikan ayam ala mamak, xperlu santan. Tiba2 berselera aku makan. Aku simpankan sikit utk anak2 jika mrk pulang lapar ataupun sekurangnya utk mrk rasa. 

Lewat maghrib mereka masih belum pulang, aku rasa mcm2 difikiran. Aku kemaskan lauk kari dan bungkus dlm plastik. 

Aku terus menunggu tp dgn rajuk marah kesal.

No comments:

Search This Blog