Friday, September 8, 2023

titik

Apabila kita merasakan di satu titik terendah dalam kehidupan. Ketika rakan seperjuangan lain meniti usia untuk menuai hasil pencen, aku masih berkelana berhujan panas mengikat perut menahan lapar dahaga mengejar urusan kerja. Ye ada jg diuji dgn sakit tapi apa yg aku dilihatkan mereka selesa berehat mendapatkan rawatan dihospital berbayar tentulah selesa dan tiada tekanan. 

Diketika anak2 meningkat dewasa meniti usia remaja, aku lihat kebahgian keutuhan sebuah keluarga. Aku hanya sepi duduk melepaskan lelah sendirian di atas kerusi. Baru sebentar berbicara sudah terdengar suara mengarah utk menjauhkan drpd aku.

"Jam ni muhd beli dr kawan"
"Kalau betul beli buat resit xmau nanti abah dia tanya"

Aku yg merasakan sepi....merenung ke titik terendah. 

No comments:

Search This Blog