Sunday, August 18, 2024

bermusuh dgn anak berseteru dgn adik

Hari ini sepatutnya hari yg baik. Utk aku dan anak2. Malangnya ada juga insiden, perkara biasa yg mberi elemen emosi melampau yg akan merencatkan peristiwa yg baik dan yg dicatat dlm kenangan. 

Aku rasa dia telah dikepung dan dikuasi jiwa luka yg perlu dirawat, bilamana hati itu ada kebencian melampau dan merasakan tanpa dia semuanya tidak akan berlaku dan tidak boleh hidup.

Bilamana jika anak buah sendiri perbelanjaan persekolahannya jd ungkitan yg boleh dihalal haramkan sesuka hati. Bukan haram tetapi kononnya bantuan dulu itu kini ditarik balik dan tidak dihalalkan bahkan perlu dibyr. Bila agenda itu jd pada aku, tentulah aku tidak heran dan ambil berat sgt kerana aku tidak pernah dihormat dan diberikan muka. 

Namun jika itu pd anak2 aku, pd anak buahnya pd adiknya itu sesuatu yg aneh pd manusia biasa. Apatah lg mnausia yg ada pendidikan dan lengkap dgn rukun islam semuanya.

Aku sungguh risau masa depan anak2 aku....

No comments:

Search This Blog