Monday, May 28, 2018

motivasi

Alhamdulillah aku sudah memasuki juzuk 19, selepas ramadhan yg lepas betapa perlahannya aku membaca alquran bagaikan tidak bergerak. Menjelang ramadhan belum lagi melangkau juzuk ke 15. Untuk memotivasikan diri istiqamah dan membuang perasaan malas dan bertangguh. Lebih lagi apabila sesuatu perkara itu kita mula tinggalkan.

Baki di dalam akaun semakin surut. SCG baru membalas ws aku jualan terkini dan jumlahnya sekadar lepas untuk membayar sewa bulanan. Aku juga telah memaklumkan pada Mr. Box yg aku akan menamatkan sewaan pada bulan sebelum aidilfitri. Terkerut-kerut dahi aku memikirkan pulang bercuti nanti tentu banyak perbelanjaan. Aku mulai putus asa,, kadar jualan memang teruk terjejas dan merosot. Stok kuih kapit masih ada di dalam kotak. Benarlah bagai dikata pengalaman dan keinginan amat penting untuk memacu sesebuah kejayaan.

Beberapa hari lepas aku menghubungi sahabat lama, bertanyakan jawatan yang aku hadiri temuduga tempohari. Katanya tertangguh sementara kerana berlaku pertukaran kerajaan. Semua projek2 runding terus ataupun selected tender perlu disemak semula.

Motivasi yg terus terkebawah.



No comments:

Search This Blog