Friday, July 13, 2018

Jumaat dalam syawal


Ada baiknya juga bila duduk di dlm group ws, sesekali perkara yg dikongsikan ada info yg bagus utk kita dan sebaliknya ada jg yg sekadar memenuhi inbox shj. Rupanya hari ini merupakan syawal yg terakhir bg tahun 1439h. Selepas shj kembali ke sini segala2 fokus dan keterujaan aku berkaitan syawal juga turut hilang. Suasana itu aku tinggalkan meneruskan rutin harian yg mengisi kekosongan. Hari2 melihat pokok melihat awan melihat apa yg terlintas dengan hati yg semakin tua semangat yg semakin lemah.

Malam td perlawanan tumpuan u19 aff cup antara indonesia vs malaysia. Sudah tentu aku melayari utube melalui live streaming yg mujur ada insan yg sudi berkongsi. Yg sbnrnya juga terpaksa berubah2 channel kerana di delete oleh admin utube. Sebagaimn yg diharapkan harimau malaya menempah pentas final dgn cerita belakang tabir berkaitan isu2 penyokong luar biasa fanatik. Nampaknya belum ada tanda2 reda permusuhan mereka. Masing2 ada sebab dan alasan yg dipertahankan.




Minggu ini juga kisah 12 pemain bolasepak thai yg terperangkap dalam gua turut memenuhi seluruh media. Dengan sokongan dan kepakaran penyelam2 terhebat dunia kesemuanya selamat dibawa keluar, yg turut mendapat reaksi pogba melalui tweaternya.



Pentas piala dunia juga sudah sampai kemuncak, crotia vs france. Harapanku utk melihat belgium tidak kesampaian begitu jg peminat2 pasukan england yg menanti 55 tahun utk kepentas akhir dipadamkan oleh kesungguhan crotia. Uniknya ada kisah dimana salah seorg pemain crotia dihantar pulang kerana ego dan tidak mahu bermain sebagai pemain gantian.




No comments:

Search This Blog