Tuesday, July 3, 2018

kek batik

'En. fauzi?"
Terkejut aku apabila tiba2 ada yg menegur aku di Airport Miri, dalam suasana yg masih lagi kebingungan kerana telinga masih tersumbat kesan drpd tekanan menaiki kapal terbang. 

"Err...sy mcm kenal tp benar2 terlupa...." memang aku cam wajahnya cuma namanya tidak muncul diingatan.
"La...Lindala " balas nya dengan senyuman.
  Saya dari awal nampak kat klia, rasa nak tegur"
"Hehehehe...owh anak linda td yg bising2 kat KLIa ke...." 

Aku perasan juga tadi semasa menunggu di KLIa gelagat ayah dan anak yg bermain2. Yang ketara loghatnya memang sememnanjung. Aku hanya mengagak tentu org semenanjung yg bekerja di Miri.

"Dulu rambut panjang, muka plak nampak muda"
" Dah tua pun, mn dah rambut panjang lagi" balas ku.

Kami berbual2 dan rupanya dia sudah lama disini. Memang aku mendapat perkhabaran yg dia mengikut suaminya ke Brunei selepas berkahwin. Pantas masa berlalu, dan bila kita ditemukan dalam suasana yg kita sendiri tidak menjangka.

Apa yg aku ingat sangat sebelum dia berhenti, mmg ada aku order kek batik. Ikhlas aku memuji mmg antara kek batik yg terbaik dan sedap pernah aku makan.







No comments:

Search This Blog