Saturday, December 2, 2023

bila kita teringat

Bila kita semakin berusia ingatan kita juga beransur lupa dan lupa. Kita hanya akan teringat apabila ada perkara yg ada pernah masuk dlm memori kita yg terpadam itu.

Masa itu, aku darjah 6. Sudah pun masuk hujung tahun namun aku masih bersekolah seperti biasa. Masa ni dah masuk musim hujan, dan ditakdirkan jg sekolah banjir kilat dan ada kawasan yg ditelenggami air. Aku sudah terlupa bgmna abah tiba muncul disekolah ataupun sbnrnya abah menghantar aku ke sekolah. Dan diluar kebiasaan pula abah menghantar sampai ke kelas. Kelas aku ditingkat 2 blok baru hujung sekali. Jadi abah bertemu dgn salah seorg cikgu yg mengajar aku, ustaz anwar dan anak dia juga sekelas dgn aku. Rupanya ustaz anwar rakan abah masa di kampung dulu dan mereka berborak banjar secara fitrahnya. Namun itulah tahun akhir aku bertemu dgn ustaz anwar dan anaknya(lupa nama), aku doakan ustaz anwar diberikan kesihatan yg baik. 

No comments:

Search This Blog