Saturday, December 23, 2023

kehilangan dan tersungkur

Pagi sebaiknya kita akan keluar mencari rezeki. Aku sedikit dan bukanlah sedikit tetapi banyak hal yg melemahkan kaki utk melangkah bangun dan keluar. Semangat utk berusaha semangat utk teruskan mencapai impian itu lemah dan pudar. Aku kehilangan fokus dan minat. Aku sering bermimpi buruk dan kenangan lampau. 

Utk bersaing aku fikir sudah tiada lagi. Aku hanya inginkan sebuah rumh kecil utk aku berteduh. Mungkin perlu jg aku kurangkan semua simpanan barang2 peribadi. Cukuplah utk pakai seharian, bukan lg menambah koleksi.

Hubungan toxic , persaingan sgt tidak harmoni. Sbbnya segalanya berlandaskan kebendaan. Lelaki dibebankan dan disalah ertikan dgn nafkah. Nafkah yg bg tafsiran aku ialah yg adil pd tempat dan waktu dan sesuai. Bukanlah menyediakan yg melampaui kemampuan dan menjadikan miskin.

Diusia begini..

No comments:

Search This Blog