Saturday, May 7, 2022

bila lapar perkara yg keyang dan jimat ialah nasi kandar mamak

Sebulan tidak mkn tghari sebenarnya rasa juga janggal utk perut menerima. Puasa sedikit sebanyak mengurangkan lemak dan mengurangkan selera makan. Alhamdulillah seluar yg dulunya rasa ketat selepas berpuasa sebulan rasa selesa digayakan. 

Aku malas nak terus pulang ke rumah jd aku singgah ke plaza metro. Tiba2 terasa ingin makan aku langsung teringatkan kedai mamak ayza's yg terletak bersebelahan dgn plaza metro. Bila dah makan nasi kandar ayam grg, kuah campur dan sayur kobis goreng, rasa perut ni dah kembali sbgmna sebelum berpuasa. Ditambah pula dgn fresh oren kosong. Sia2 pengorbanan sebulan menahan nafsu makan. Jika aku berjaya cukupkan 2 bulan berpuasa aku yakin lebih byk dpt aku kurangkan berat badan.


No comments:

Search This Blog